Hos os handler det om at gøre visioner til virkelighed. Da Kerteminde Erhvervsforening skiftede navn til Nordøstfyns Erhvervsråd, begyndte et nyt kapitel – og vi fik æren af at sætte retningen! Vi har skabt en helt ny brandidentitet og udviklet et webunivers med en skræddersyet medlemsportal, der matcher foreningens ambitioner og fremtidige mål. Fra første skitse til færdig løsning har det fælles fokus været at sikre et sammenhængende og professionelt udtryk.
Brandet for Nordøstfyns Erhvervsråd er skabt med fokus på autenticitet, fællesskab og fremtidige muligheder. Medlemsportalen er en nøgleløsning, der skal medvirke til at styrke netværket blandt lokale virksomheder og skabe merværdi via facilitering af vidensdeling, samarbejde og kontaktmuligheder.
Website og medlemsportal designet til at fungere problemfrit på tværs af enheder.
Udvikling af visuel identitet
Logodesign
Nordøstfyns Erhversråds nye logo er designet i en horisontal og vertikal version. Variationerne sikrer sammenhæng og fleksibilitet – fra digitale platforme til trykte medier.
Fællesskabets form
Logoets design tager afsæt i Nordøstfyns Erhvervsråds nye strategiske satsning på branchegrupper, der danner fundamentet for et stærkere lokalt erhvervsnetværk. Hver trekant har sin egen farve og symboliserer de enkelte branchers unikke bidrag til fællesskabet. Den øverste trekant i Erhvervsrådets signaturfarve repræsenterer foreningen som helhed og dens ledende rolle. Med designet ønskede vi at afspejle foreningens kerneværdier: Fællesskab, handlekraft og visioner for fremtiden.
Visionære detaljer
Den større trekant øverst, der peger mod nordøst, placerer Erhvervsrådet geografisk og symboliserer det som en samlende og ledende kraft, der viser vej for lokale virksomheder. Designets dynamiske formsprog skaber balance i en harmonisk helhed, der understreger foreningens kerneværdier: Udvikling, sammenhold og visioner om fremdrift.
Fra idé til funktion
Et logos æstetiske udtryk skal gå hånd i hånd med dets funktionalitet. Vi har skabt et design, der afspejler foreningens kerneværdier og fungerer problemfrit på tværs af platforme og medier. De klare farver og geometriske linjer sikrer, at logoet er både alsidigt og tidssvarende, samtidig med at det understøtter foreningens nye strategi og identitet.
Visuals
Farver, typografi og billedbrug
For at sikre en sammenhængende identitet har vi udviklet en detaljeret brandguide, der understøtter alt fra farver til typografi og billedbrug.
Fokus på UI og UX
Digitalt & design
I udviklingen af Nordøstfyns Erhvervsråds nye website har vi haft fokus på at skabe en moderne, responsiv og brugervenlig platform i et tidssvarende design. Derudover har vi udviklet en skræddersyet, håndkodet medlemsportal, der understøtter foreningens ambition om at styrke sammenholdskraften og skabe bedre netværksmuligheder for medlemmerne.